Wednesday, February 01, 2006

Chico nuevo

Ayer vino M. y va a quedarse en nuestra clase.
Sólo sabemos que viene de Madrid y eso promete una historia interesante.
El hecho perturba a mis niños que quieren agradarle y hacerse notar, y por otro lado, averiguar de dónde viene y por qué. Así que, han jugado a ser malos:
En medio de una lectura, A. preguntó que eran "heces fecales".
Más tarde, R. nos explicó con detalle lo que eran los "purines" y no sé a qué venía a cuento, y menos viniendo de R., niña melosa y coqueta, que ondea sus rizos y hechiza a los muchachos hasta dejarlos sin habla. Infantil también. Un estilo Barbie simpática.
Luego, A. dice que J.A. está "eyaculando", mentira, por supuesto.

Sin embargo, cuando al nuevo le toca el turno de hablar, se hace un silencio sepulcral, todas las orejas se vuelven como radares para captar su tono, su intención o interés.

Me temo que empiezan a asustarse un poco.
Por cierto, R. que trajo a su rinoceronte de peluche gris, hoy nos presentó a su compañera, rosita ella.
A new boy

Yesterday M. came and he is going to stay in our class. We only know about him that he comes from Madrid and this promise an interesting story.
This event mentally disturbed my students that wanted, on one side, to be friendly with him and, on other side, to find out why he had come. So, they played to behave badly.
In the middle of a reading A. asked what “faecal” was. Then R. explained us very detailed what “purines” was, I don’t know why, and less if the explanation came from R., a sweet fussy girl, who, with her wavy hair enchant the boys until leave them speechless. She is childish also, as a friendly Barbie. Then A. said that J. A. was ejaculating, which was false, of course. However, when it was the new boy’s turn to talk, a sepulchral silence was made, all the ears transformed into radars to tune to his tone, his intention or his interest. I’m afraid that they began to be frightened.By the way R., who brought his grey felt rhinoceros, today introduced us his pink partner.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home